Семінар-практикум заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів
Сучасний зміст виховання в Україні складає науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, самої себе, праці, природи, мистецтва. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власні ставлення. Цей процес передбачає поєднання інтересів особистості – вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності; суспільства - саморозвиток особистості має здійснюватися на моральній основі; держави, нації – діти мають зростати стали національно свідомими громадянами, патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у таких якостях, як патріотизм, національна самосвідомість, правосвідомість, політична культура та культура міжетнічних стосунків.
Культура міжетнічних відносин передбачає наявність в дітей та учнівської молоді полікультурної компетентності, поваги до прав людини; інтересу до представників інших народів; толерантне ставлення до їх цінностей, традицій, мови, вірувань.
Саме такій актуальній темі і був присвячений районний семінар-практикум заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів «Формування у школярів ціннісного ставлення до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю у виховному процесі школи» , що відбувся на базі Олексіївського НВК. У роботі семінару взяли участь головний спеціаліст сектору з питань молоді та спорту ВОМС РДА Римарчук І.М, директор РЦТДЮ Кулій Н.М., методист РМК Погребняк Н.В. та заступники директорів з виховної роботи з усіх шкіл району. Усіх гостей радо зустрічали учні НВК.
Розпочала роботу семінару Римарчук І.М., яка ознайомила з програмою семінару та побажала всім результативної роботи. Директор НВК О.М.Михайлевський презентував візитку навчального закладу та розповів про його традиції, педагогічний склад, досягнення учнів у навчальній та позакласній діяльності.
Практична частина семінару розпочалася з флешмобу «Україна – це ми!». Після якого учні початкових класів прийняли участь в святі «Ми – маленькі козачата, славних прадідів внучата», де показали свої знання з народних прислів’їв, спритність, швидкість з цікавих, розважальних народних естафет, змагаючись між собою. Оцінювало їх журі з гостей семінару.
Гості семінару побували також на обрядовому дійстві «Андріївські вечорниці», під час якого діти відтворили обрядовість святкування таких вечорниць, а саме: традиції, народні пісні та танці, ворожіння та інше.
Підводячи підсумки семінару, педагоги з різних навчальних закладів відзначили, що семінари-практикуми – це дієва форма методичної роботи, де можна ознайомитися з новими ідеями, методами і прийомами виховної роботи; поділитися досвідом проведення різноманітних заходів; поспілкуватися з колегами, отримати гарний настрій.