A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області

Підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу шляхом упровадження інтерактивних технологій на уроках української мови

Дата: 27.02.2020 16:05
Кількість переглядів: 44

Фото без опису

Учитель готується до хорошого уроку все життя.

Така духовна і філософська основа професії і технології

нашого труда: щоб дати учням іскорку знань,

учителю потрібно увібрати ціле море світла.

В. Сухомлинський

          Виховати  компетентного, творчого учня може лише компетентний і творчий учитель. Робота педагогів супроводжується постійним спонуканням до творчості, жоден учитель не застосовує загальновідомі методики без свого відтінку, свого наголосу. Розуміючи важливість і складність проблем, що постають перед ними, учителі працюють над удосконаленням освітнього процесу. 

        Коли ми чуємо слова «семінар», «методичне об’єднання» , на думку спадають такі асоціації, як навчання, лекція, виступи й обговорення. Побувавши на методичному об'єднанні вчителів початкових класів у Вітрянському НВК, хочеться сказати: це сучасний формат зустрічі у «теплиці знань», жвавий діалог, обмін думками, освоєння інноваційних технологій і позитивна енергетика. Щоб пізнати смак методичного об'єднання, варто на ньому побувати. Тема доволі цікава й актуальна: «Підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження інтерактивних технологій на уроках української мови».

          Змінюється мета і зміст освіти, з’являються нові засоби і технології навчання, але які б не відбувалися реформи, урок залишається головною формою навчання. На ньому трималася традиційна і стоїть сучасна школа.

         Початкова школа - важлива ступінь у системі шкільної освіти тому, що вперше головною діяльністю стає навчальна діяльність учня. І від того, як буде сформована ця діяльність, наскільки молодший школяр навчиться вчитися, наскільки буде прищеплена дитині цікавість до процесу пізнання, створені комфортні умови для навчання, необхідні для розвитку самостійності, здатності до самоорганізації і самореалізації, залежить успішність навчання в початковій, середній, а потім  і старшій ланці.

    Підвищенню ефективності сучасного уроку української мови сприяють модернізація інноваційних напрямків технологічного навчання, ідей позитивного педагогічного досвіду, нетипових засобів навчання. На сьогоднішній день інтерактивні методи навчання на уроках української мови – це вже не просто цікаво. Сьогодні для вчителя оволодіння інтерактивними методами навчання та застосування їх у щоденній практичній діяльності на уроках української мови – це професійна необхідність.

     Метою методичного об'єднання було розширення знань педагогів про ефективність упровадження інтеграції в освітній процес, розгляд матеріалів з організації інтегрованих уроків на засадах компетентнісного, діяльнісного підходів.

           Під час презентації закладу, яку провів директор Вітрянського НВК Зелінський Михайло Васильович, учасники дізналися про складові освітнього середовища школи та ролі педагогів в організації інноваційних процесів у ньому.

         Наступним етапом був методичний марафон, у ході якого гості школи - вчителі району -  відвідали відкритий урок, веселу перерву «Цікава фізика», виховний захід, поділилися досвітом роботи під час засідання круглого столу.

     Урок - мовний серпантин з української мови в 3 класі вчителя Фрицак Ніни Сергіївни з теми «Прикметник як частина мови» вразив насиченістю різноманітних і оригінальних видів роботи, динамічністю, емоційністю та сучасністю. Позитивна енергетика панувала від  початку до останньої хвилини уроку. Навчальний матеріал  відповідав вимогам програми, рівню здібностей учнів, був доступним для сприйняття учнями. Учитель знає предмет, володіє методикою викладання, має великий словниковий запас, що помітно передається її вихованцям, тому раціонально використала різноманітні  інноваційні технології: «Фіш-боун», Кубик Блума, асоціативний кущ, метод «Прес», «Сенкан».     Навчання носило розвивальний характер.  Ніна Сергіївна  доцільно і уміло використала  активні форми навчання, кооперативну діяльність у парах, у малих группах. Добір методів та прийомів навчання  відбувався відповідно змісту навчального матеріалу та інформації про учнів: проблемно-діалогічний, пояснювально-ілюстративний, практичний.

       На уроці були використані мультимедійна презентація,  евристична бесіда, пояснювальний  диктант, словникова робота, різноманітні мовні ігри: «Протилежне значення», «Добери  ознаки», «Полічи прикметники», «Опиши пори року», «Віднови вірш».

            При підведенні підсумку уроку  до дітей завітав казковий Лісовичок.

       Під час перерви “ Цікава фізика “ діти продемонстрували різноманітні  цікаві досліди, які стимулювали допитливість, інтерес до навчання, пошук знань, мотивацію до самостійних досліджень, створення простих конструкцій, ознайомлення зі STEM -  професіями.

       Учні початкових класів Вітрянського НВК разом з класоводами  Гринько Лілією Василівною, Воронюк Інною Василівною, Фрицак Ніною Сергіївною та Гончар Галиною Михайлівною  організували чудове дійство, приурочене Дню народження поетеси Лесі Українки, у рамках якого діти  розповідали про  життя і творчість Лесі Українки, декламували її вірші, виконали пісню «На зеленому горбочку» та дивували всіх запальними таночкам.      

       Укотре учасники методичного об’єднання  переконалися, що слово Лесі Українки надихає і пробуджує в людині найкраще.

        Найвідоміші вірші Лесі Українки має знати кожен українець, адже її слова стали «стрілами», що влучали в саме серце несправедливості. Поетеса лишила нам твори, які й нині дарують  надію та є дороговказом у житті.

     Під час засідання круглого столу з доповіддю на тему «Підвищення якості навчання за допомогою методу «Проєкту»» виступила вчитель 3-го класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці  Хібовська Леся Федорівна. Вона зазначила, що системне запровадження проектної технології в навчальний процес призводить до того, що учні поступово опановують її не тільки  навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але і метод організації та планування своєї подальшої життєдіяльності. Урешті це сприяє підготовці молоді, яка ґрунтує свою діяльність на основі демократичних цінностей, схильна до навчання впродовж життя, здатна бути конкурентоспроможною на європейському і світовому освітніх просторах та на ринку праці.

     Мельник Галина  Іванівна, вчитель 3-го класу Селищанського НВК, в своїй презентації  зазначила, що  урок цікавий тоді, коли він сучасний - це й зовсім новий, і такий, що не втрачає зв’язку з минулим, тобто актуальний. Актуальний  означає важливий, суттєвий на сьогодні. А ще дієвий, сучасний.

         Рефлексія на уроці - це спільна діяльність учнів і вчителя. Галина Іванівна у своїй презентації  розповіла, як рефлексія сприяє формуванню в учнів звички активно працювати на уроці. Це таке заняття, де вчитель разом із школярами на рівних веде роботу з пошуку та відбору інформації наукового змісту, що підлягає засвоєнню. Тільки тоді навчання стає особистісно значущим, а учень сприймає вчителя як творця своїх знань. Дитина завжди зрозуміє те, до чого дійшла самостійно. Саме такі уроки дозволяють сьогодні реалізовувати нові освітні стандарти.

         Людмила Іванівна  поділилася з колегами ідеями щодо оформлення «Мовної скарбнички» учня початкових класів.

         Учасники методичного об'єднання зазначили, що свої уроки Ніна Сергіївна завжди намагається перетворити на казку,  адже бути вчителем – її мрія  з дитинства. 

          За час учителювання виробились і власні погляди,  і  власні святині: Україна, діти, покликання вчителя. Тоді ж зробила перспективний і, як виявилось, правильний висновок: щоб почуватися в житті добре і бодай відносно щасливою, треба стати не вчителем – середнячком, а таки добрим учителем. 

          Усе це сприяло тому, що її учні стають  сумлінними і дисциплінованими, всебічно розвиненими особистостями,  а  Ніна  Сергіївна  робить  усе, щоб учням було цікаво і  вони не нудьгували. Її уроки – це завжди свято українського слова, це «вищий пілотаж». Доречним буде вислів  І. Драча про те, що слова – це крила ластівки. Вона їх не відчуває, але й злетіти без них не може.  І  коли входить у клас - дитячі хвилювання зникають, з’являється у їх маленьких душах спокій, упевненість і довіра до педагога. Вона добре знає, що душі вихованців просто так не відкриваються. Їхню любов, відданість треба завоювати. 

          Ніна Сергіївна  усвідомила, що робота вчителя – це своєрідний світ, у якому ти постаєш не просто як людина, що навчає, а як путівник у країну Людяності, Думки, Творчості. Саме Творчості, тому що її учні активні у  шкільному  житті, неодноразово  є переможцями різноманітних  конкурсів. 

         Що ж лежить в основі успіху? Любов до своєї справи? Безперечно! Сумлінна праця? Неодмінно! І ще – великий педагогічний талант. Те, чого не можна навчитись і чого не можна здобути, те, що дано обраним людям як дар Божий. Кожного класовода хвилює питання, як зробити навчання цікавим. Вони своє завдання як учителя бачать у тому, щоб розвинути інтелектуальні здібності своїх учнів, підтримати їхнє бажання вчитися, допомогти дітям досягти успіху. Кожен урок, проведений учителем, – це цікава подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Це час зростання особистості учнів, їх розумового розвитку, творчого мислення, психологічного комфорту. Зміст праці вчитель збагачує за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів.

      Багато уваги вчитель приділяє посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань, застосовуючи ігрові ситуації, головоломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість, здогадку тощо.

   Методичне об'єднання пройшов у нетрадиційній формі. Ефективність презентованої  інноваційної моделі діяльності школи  була  визнана колегами, які відзначили оптимальний морально-психологічний клімат взаємоповаги, любові й довіри, гуманний стиль педагогічної діяльності вчителів, духовну атмосферу творчої  життєдіяльності  педагогічного та учнівського колективів, професіоналізм. 

    Роботу всіх початківців Вітрянського НВК  можна охарактеризувати за допомогою 68-и прислівників: продумано й неповторно, творчо, стильно і мажорно, методично та активно, вишукано, креативно. мудро, майже бездоганно, підготовлено, старанно, обнадійливо, високо, динамічно і глибоко. витримано, дидактично, заНУШено, оптимістично, тематично і сучасно, актуально, дуже вчасно. інтегровано, уміло і класично, й, справді, сміло: вертикально і глобально, щільно і горизонтально. Особистісно, чудово, гарно, різнокольорово, дивовижно, працьовито, щиро, щедро і відкрито, залюблено, показово, не формально, а зразково. Держстандартно, компетентно, плідно та інтелігентно, насичено, інформаційно, чітко та інноваційно, зак’юарено, завзято, тегаслівно і багато. висвітлено і глибинно, концентрично і дитинно, засмартфонено, реально І заочно-віртуально, радісно, ментально, Одним словом – геніально!

Дідик Ірина Анатоліївна, методист РМК ВО РДА



« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень