Відділ освіти Сокирянської Районної Державної Адміністрації

Дистанційна онлайн-методична студія для вчителів початкових класів та заступників директорів з НВР Сокирянського району

Відповідно до плану роботи Інституту післядипломної  педагогічної освіти Чернівецької області на 2020 рік,  8 жовтня відбулася дистанційна методична онлайн-студія «Використання формувального оцінювання в початковій школі» для вчителів початкових класів та заступників директорів з НВР Сокирянського  району.

Методична студія працювала у дистанційному форматі з використанням платформи  Zoom. Всього в роботі студії взяло участь  19 закладів загальної середньої освіти Сокирянського району.

Модератором виступила Одинак Марія Маноліївна, завідувач науково-методичного центру  дошкільної та початкової освіти ІППОЧО.

 На сьогоднішній день  вчителі початкових класів використовують формувальне оцінювання, яке дозволяє визначити та прослідкувати навчальний поступ кожного учня відповідно до індивідуальних особливостей кожної дитини. Формувальне оцінювання покладене в основу оцінювання Нової української школи, і учні перших та других класів оцінюються саме за цим принципом. Міністерство освіти і науки України видало методичні рекомендації, які окреслюють напрями діяльності вчителя щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого циклу навчання (1-2 класи). Учителям початкових класів щодо здійснення формувального оцінювання необхідно керуватися наказами Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 року № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу в Новій українській школі», від 07.12.2018 № 1362 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи», від 09.01.2020 № 21 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи» (зміни до наказу № 1362 від 07.12.2018), від 27.08.2019 № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу».

Формувальне оцінювання створює можливість учителю відслідковувати процес просування учня до навчальних цілей і вчасно вносити корективи в навчальний процес. Для учня формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

Одинак Марія Маноліївна, завідувач науково-методичного центру  дошкільної та початкової освіти ІППОЧО проаналізувала нормативно-правову базу реалізації формувального оцінювання на першому циклі навчання (1-2 класи) у закладах загальної середньої освіти та вимоги щодо очікуваних результатів навчання, формування компетентностей учнів початкової школи, визначені Державним стандартом початкової загальної освіти.

Марія Маноліївна наголосила, що згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2019 № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу», критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів), відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів.

У ході методичної  онлайн-студії було акцентовано увагу учасників заходу на підсумковому (завершальному)   оцінюванні учнів 3-х класів, яке здійснюється в кінці кожного семестру, триместру та року, підсумкове завершальне оцінювання здійснюється в кінці навчального року з метою визначення освітніх завдань для реалізації індивідуального підходу до дитини в процесі подальшого навчання.

Під час презентації  Марія Маноліївна  продемонструвала форми спостережень за розвитком дитини та оцінки середовища; оцінювальні аркуші, які вчитель може самостійно розробити для групи учнів з метою визначення рівня засвоєння матеріалу кожного розділу відповідно до навчальної програми.

На завершення методичної онлайн-студії  завідувач науково-методичного центру  дошкільної та початкової освіти ІППОЧО  надала методичні рекомендації учителям початкових класів щодо процесу здійснення педагогічного спостереження, оформлення портфоліо та особливу увагу звернула на оформлення  та розбивку класного журналу у 3 класі, використанню технік формувального оцінювання учнів 3-х класів, другий цикл навчання.)

 

Ірина ДІДИК,

в.о консультанта Центру професійного

 розвитку педагогічних працівників



« повернутися до списку новин