A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області

Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Математична освітня галузь

Дата: 06.12.2019 15:43
Кількість переглядів: 8

Якщо ти хочеш змін у майбутньому –

                                                                                                                  стань цією зміною в сьогоденні.

Магатма Ганді

 

Модернізація системи освіти, її входження в європейський і світовий освітній простір є пріоритетним завданням сучасного суспільства, у стратегії  розвитку якого освітнім інноваціям належить провідна роль. Інновації мають бути впроваджені у вітчизняну систему освіти як на загальному, так і на конкретному рівні діяльності загальноосвітніх навчальних закладів метою створення сприятливих умов для моделювання інноваційного розвитку навчального середовища, соціалізації вчителів і учнів. З огляду на це державні стандарти і навчальні програми мають відповідати вимогам часу. В їх змісті мають бути закладені найновіші досягнення психолого-педагогічної  науки, технологічного прогресу, перспективний педагогічний та управлінський досвід.

03 грудня 2019 року вчителі початкових класів мали можливість відвідати ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича», на базі якого відбулося районне методичне об'єднання вчителів перших класів, яке відкрила методист РМК відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської  РДА Дідик Ірина Анатоліївна.

       Уже на порозі гостей привітно зустріла Степаненко Любов Іванівна, заступник директора з навчально-виховної роботи ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К. Ф. Поповича», яка провела екскурсію світлими коридорами та просторими кабінетами закладу. Учасники методичного об’єднання були приємно вражені оснащенням кабінетів, необхідним обладнанням, а також різноманітним ігровим і дидактичним матеріалом. Варто відзначити те, що в закладі постійно дбають про створення середовища, яке б сприяло успішному навчанню та розвитку учнів, і в якому їм було б приємно знаходитися.

            Також усім пристунім влаштували екскурсію до літературно-меморіального музею ім. К.Ф. Поповича, який знаходиться в закладі. З уст його родички, вчителя історії Злої Нелі Борисівни, вчителі мали змогу більш детально ознайомитися із життям і творчістю цього видатного діяча.

Структурно-часовий план методичного об'єднання складався із трьох модулів: організаційно-інформаційного, презентаційно-практичного, рефлексивного.

Під час презентаційно-практичного модуля педагоги відвідали показовий урок з математики у  1-му класі на тему «Додавання і віднімання числа 6», який провела Коржовська Наталія Михайлівна.

З перших хвилин уроку вчителька зуміла мотивувати учнів до активної роботи на уроці. Прийом психоемоційного налаштування та виразне інтонаційне мовлення педагога в поєднанні із технічними засобами навчання забезпечили динамічний початок продуктивної праці на уроці, який вдалося зберегти до кінця заняття.

На уроці були реалізовані вимоги принципів навчання: науковості й доступності, наочності, систематичності та послідовності вивчення навчального матеріалу. Значна увага приділялася реалізації принципу свідомості, самостійності та активності учнів у навчанні. Це непогано вдалося зробити на тих етапах уроку, де вчителька, перевіряла якість знань, умінь і навичок учнів, використовуючи картки із завданнями для самостійної роботи.

Завдяки забезпеченню учнів цікавим матеріалом, що відповідав темі тижня «Зима» та вдало поєднувався із темою уроку, було створено оптимальні умови для активної самостійної роботи кожного учня. Раціонально було використано час, а тому й вимоги до активності та свідомості були реалізовані.

На уроці чільне місце займала індивідуальна робота учнів, проте вона не була відокремленою від колективної навчальної діяльності всього класу. У кінці уроку, під час рефлексії, вчителька використала прийом самооцінювання. Учні за допомогою цеглинок LEGO оцінювали свої досягнення в ході засвоєння теми.

Досвідчена Наталя Михайлівна вдало вибрала методи і форми, які відповідають віковим особливостям школярів, створила на уроці доброзичливу психологічну атмосферу, що забезпечила взаємну зацікавленість усіх учасників освітнього процесу. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, мали можливість зробити власний вибір, а це говорить про модернізацію уроку відповідно до вимог Нової української школи.

Після уроку для всіх присутніх учителі 2-х класів ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича» Беженар Галина Олексіївна та Ваданюк Валентина Петрівна провели із дітьми веселу перерву. Ігри-руханки та веселі танці на зимову тематику захопили не тільки дітей, але й вчителів. Приємно було спостерігати за радісними емоціями дітей від такої веселої перерви.

Другий модуль «Вчимо дітей мислити критично»  включав поради практичного психолога ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича»  Продан Майї Валеріївни.

Учасники методичного об’єднання обмінювалися думками щодо ролі критичного мислення в житті людини та необхідності його розвитку в учнів. Майя Валеріївна ознайомила вчителів із механізмом дії критичного мислення та прийомами, за допомогою яких можна розвивати його у дітей.

Завершився майстер – клас  рефлексивною вправою «Ідея». Учителі початкових класів відповідали на питання чи корисною для них була отримана інформація, які враження вони отримали,  які ідеї у них виникли, що із побаченого, почутого вони будуть втілювати у власній педагогічній діяльності?

Своїм досвідом щодо використання інноваційних технологій у навчанні молодших школярів поділилася Нікуліца Галина Василівна, вчитель 2-го класу ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича», яка пройшла сертифікацію педагогічних працівників. Завдяки їй усі присутні ознайомилися із методом «скрайбінг» не тільки теоретично, але й мали змогу на практиці зрозуміти ефективність його застосування в роботі з учнями.

Далі, згідно плану роботи районного методичного об'єднання, вчителям  району було запропоновано  переглянути виховний захід «Осінній ярмарок»», підготовлений Банар Зінаїдою Іванівною,  вчителем 1-го класу ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича».

Учасники методичного об’єднання отримали безліч позитивних емоцій під час виступу учнів, які  продемонстрували свої співочі, музичні, танцювальні здібності, а також вразили своїм артистизмом.

       Продовженням методичного об’єднання був третій модуль, а саме  круглий стіл, під час якого Чорна Оксана Василівна, вчитель 1-го класу ОНЗ «Шебутинецький  НВК» презентувала проект «Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів через гру  на уроці математики»; Гордій Іванна Миколаївна, вчитель 1-го класу Сербичанського НВК, поділилася досвітом роботи «Використання прийомів технології розвитку критичного мислення на уроках математики в початковій школі»; Кушнір Людмила Миколаївна,  вчитель 1-го класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Гвіздівці, провела з вчителями майстер – клас «Гра по-новому, навчання по-іншому з LEGO практикум «Метод компетентнісного навчання «Шість цеглин».

       Важливою допомогою для роботи вчителя є сучасні мультимедійні засоби  та дидактичні матеріали. За такої кількості наочності  кожен сантиметр класної кімнати задіяний. Тут є осередок  усамітнення, відпочинку, живої природи, а також для творчої самостійної роботи. Учні Нової української школи вільні, впевнені,  щасливі та щирі.

      Усі вчителі початкових класів ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича» прагнуть працювати по-новому та мають багато цікавих ідей, щоб втілювати у життя Концепцією НУШ.  

Підсумовуючи роботу методичного об'єднання, методист РМК відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської РДА відзначила, що в ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф. Поповича»  Сокирянського району створено справді сприятливе середовище для навчання дітей, особливо в початковій школі, бо тут спрацювали такі основні чинники: турбота та професіоналізм адміністрації,  матеріально-технічна база та готовність педагогів на цьому етапі надавати якісні освітні послуги.

По завершенню методичного об'єднання розглянуто проект рекомендацій та прийнято відповідні рішення.

Кожен учитель поглибив знання про нові форми та методи впровадження Концепції Нової української школи та Державного стандарту початкової освіти.

Завдання вчителя НУШ – відібрати зі своїх методичних надбань усе прогресивне і змінити, модернізувати, трансформувати навчальний процесс так, щоб забезпечити його дослідницький, пошуковий характер. Такий підхід сприятиме розвитку мислення та розумових творчих здібностей учнів.

Професія першого вчителя унікальна, неповторна, життєдайна. Саме він відкриває нову «шкільну епоху» дитинства, спрямовує  невичерпну дитячу енергію через любов, розумну вимогливість, виховує повагу малюків до свого нового статусу, виписує школярську долю. Головне завдання своє вчителі початкової школи вбачають у розкритті індивідуальності кожної дитини, тому що розуміють: від того, якими будуть перші шкільні роки вихованців, залежить усе їхнє подальше навчання і майбутній життєвий успіх, бо «лише творчий учитель може бути джерелом успіху своїх вихованців», – писав В.О.Сухомлинський.

Дідик Ірина Анатоліївна,

методист РМК відділу освіти,

молоді та спорту Сокирянської РДА

 



« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень