A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області

Педагогіка партнерства як ключовий компонент НУШ. Математична галузь

Дата: 13.12.2019 14:32
Кількість переглядів: 83

Якщо твої наміри на рік – сій жито,

на десятиліття – саджай дерево,

на віки – виховуй дітей.

Народна мудрість

      Партнерські взаємини між учнем, учителем та батьками є однією з ключових засад якісного реформування української школи. Останнім часом дуже багато дискусій точиться щодо новітніх підходів до педагогічної співпраці вчителя з батьками, так званої педагогіки партнерства, та й, зрештою, щодо його вагомого впливу й значимості у вихованні учнівської молоді, правильності вибору самої методики діяльності.

     З метою підвищення рівня професійних компетентностей щодо планування розвитку шкіл у напрямку розбудови педагогіки партнерства, розширення знань про методи навчання і виховання, формування навичок ефективної взаємодії з учнями, батьками, колегами, розвитку та саморозвитку педагогічної майстерності учителя в ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці було проведенно районне методичне об'єднання саме із цієї проблеми, адже вона є актуальною сьогодні.  Одним із основних завдань Нової української школи - є побудова взаємин між педагогами, учнями, їхніми батьками на якісно новому рівні, який ґрунтується на партнерстві. Педагогіка партнерства - одна із складових формул Нової української школи, є 5-м з 8-и ключових компонентів. Саме тому основною метою психолого-педагогічного семінару-тренінгу на тему «Педагогіка партнерства. Формування ефективної взаємодії учасників освітнього процесу», у якому взяли участь педагогічні працівники ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці, було переосмислення форм взаємин з учасниками навчального процесу і перехід до партнерських. 

     Коли ми чуємо слово «методичне об'єднання», на думку спадають такі асоціації, як: навчання, виступи й обговорення. Побувавши на методичному об'єднанні вчителів початкових класів у ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці, хочеться сказати: це сучасний формат зустрічі у «теплиці знань», жвавий діалог, обмін думками, освоєння інноваційних технологій і позитивна енергетика. 

  Метою заходу було ознайомлення з принципами педагогіки партнерства, визначення організаційно-педагогічних та психологічних умов формування партнерських відносин у системі «учитель – учень – батьки», озброєння учасників  прийомами та формами роботи з батьками, учнями, що забезпечить налагодження успішної співпраці батьківської громадськості та педагогічних колективів шкіл для забезпечення спільної місії – розвитку дитини.

       Радо зустріли гостей на районному методичному об'єднанні вчителів   2-х класів, роботою якого керувала методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту РДА  Дідик Ірина Анатоліївна, директор,  Концаренко  Вікторія Віталіївна ,та заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці Самусь Валерій Пантелеймонович, які провели екскурсію світлими коридорами та просторими класними кімнатами школи.

   Голова шкільного МО учителів початкових класів Хібовська Леся Федорівна розповіла про форму взаємодії вчителя та учня, наголосила на ефективності застосування педагогіки партнерства, де учні, вчителі та батьки, кожен зокрема і всі разом, усвідомлюють власну відповідальність та налаштовані на успіх. 

    Учасники методичного об'єднання мали можливість переглянути  урок - квест з математики  у 2 класі, який підготувала та провела  Ніна Семенівна Жарюк. Учитель має добру фахову підготовку, обізнана із навчальними програмами  предмета, методичними рекомендаціями щодо викладання математики, критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, належно володіє методикою викладання предмета. Постійно працює над підвищенням свого методичного та фахового рівня, цікавиться новинками психолого-педагогічної науки і намагається використовувати ці досягнення в практичній діяльності.

      Усі були вражені творчою атмосферою на уроці, ґрунтовними знаннями і вміннями дітей, креативним підходом учителя щодо використання прийомів і методів для досягнення мети уроку. Велику увагу вчителька приділяла розвиткові в учнів ключових компетентностей. Були ефективно підібрані завдання для розвитку фінансової грамотності та підприємливості. Діти побували у віртуальному магазині, мали змогу придбати товари, використовуючи тільки певну суму коштів.

    Веселі змагання, пошукова діяльність, позитивна атмосфера сприяли згуртуванню колективу. Діти, обєднуючись у групи, показали вміння домовлятися, співпрацювати один з одним. Учні мали можливість вільно висловлювати свою думку, але дотримуватися певних правил, не боялися помилятись та виправляти один одного.

  Валентина Вадимівна Самусь, учитель основ здоров'я ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці, разом з учнями і вчителями провела для учасників семінару майстер-клас із плетіння маскувальних сіток. Присутні із задоволенням узяли активну участь у цій “операції” . «Нехай в Україні буде мир!», «Допоможемо бійцям!», «Повертайтеся додому живими!» - ці та інші гасла чуємо щодня у школі, на вулиці, у соціальних мережах. Люди збирають кошти, відправляють ліки, речі й листи в зону АТО, з радістю зустрічають своїх героїв, котрі повернулися зі Сходу.

     Не залишились осторонь у цій справі й учні та вчителі ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці. Вони освоїли новий вид активної допомоги українській армії – плетіння маскувальної сітки для потреб у зоні АТО. 

        До цієї роботи залучилися всі учасники освітнього процесу закладу: з великим ентузіазмом збирали тканину білого кольору, різали її на смужки та у вільний від навчання час уплітали їх до сітки 24-метрової довжини. Це нелегка робота, потребує багато часу, та учні не шкодують сил і працюють під гаслом «Замість розваг – корисна справа». 

      Маскувальна сітка – це своєрідний оберіг для наших бійців, а зроблена дитячими руками -  особлива. Уплітаючи стрічки, учні вкладають свої найщиріші побажання бійцям, які захищають соборність України в зоні антитерористичної операції. Кожен вузлик на сітці зав’язаний з побажаннями добра, міцності духу та тіла і якнайшвидшим поверненням із перемогою в рідну домівку. 

       Далі, згідно плану роботи районного методичного об'єднання, вчителям  району було запропоновано  переглянути  виховний захід - театралізовану виставу-казку «Найбільша цінність», який підготувала Гонца Наталія Іванівна, вчитель 1-го класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Ломачинці. У заході брали участь учителі, учні та батьки початкової школи. Тема, яка була розкрита у виставі, дуже актуальна на сьогоднішній день. Це залежність дітей від телефонів та комп’ютерів.  Мета заходу: прищеплювати любов до близьких людей, повагу до старших; довести, що найсильніше зігріває родинне вогнище материнське тепло, батьківська підтримка та порада, найцінніше для кожної людини -  живе спілкування з родичами та друзями; виховувати щирі почуття любові, шанобливе ставлення до батьків, бажання берегти свою родину як часточку великої родини – українського народу.

        Головною героїнею, яку зіграла учениця 3-го класу Довбенко Анна, була дівчинка Світланка. Вона  захоплена своїм смартфоном і більше ніхто і ніщо її не цікавить. Дівчинка годинами «зависала» в Інтернеті, а коли лягала спати, то під подушку клала свій улюблений телефон. І ось одного ранку вся її сім’я зникла: тато (Бузурний Олександр Семенович), мама (Паламарчук Людмила Борисівна), бабуся (Жарюк Ніна Семенівна) та братик (учень 1-го класу Глушко Олекандр). Спілкувалася Світланка з ними тільки в телефоні. Дівчинка почала дуже сумувати за рідними і хотіла побачити їх живими, обійняти і поцілувати. І ось вона потрапила до сервісного центру, де її зустрів Чарівник (Хібовська Леся Федорівна). Вислухавши дівчинку, він їй дав пораду: не захоплюватися надто телефоном, а приділяти більше уваги рідним, бо вони – найбільша цінність у житті. Дівчинка повернулася додому, лягла спати, а коли вранці прокинулася, то побачила всіх своїх рідних. Виявилося, що все це було просто сон. Але він допоміг Світланці змінити своє ставлення до рідних. Вона зрозуміла, що найцінніше в цьому житті – живе спілкування з рідними та друзями. А телефон – це просто річ, без якої можна обійтися.

      Виставу також доповнили і музичні номери: танець щасливих дітей (учні 4-го класу, керівник Паламарчук Людмила Борисівна), запальний танок показали мами і дітки 2-го класу (керівник Жарюк Ніна Семенівна), танець зірочок (учні 1-го класу, керівник Гонца Наталія Іванівна), пісня «Моя сім’я» у виконанні учнів 5-го класу Петрик Юліани та Хоменка Максима. Вірш «Щасливе дитинство» декламували учні 2-го класу Новікова Мілана, Боднарюк Артем, Петрик Софія (керівник Жарюк Н.С.). Завершилося свято піснею «Я бажаю» у виконанні Гонци Наталії Іванівни та Хібовської Лесі Федорівни.

           У засіданні круглого столу з проблеми «Педагогіка партнерства як ключовий компонент НУШ.  Математична галузь» взяли участь: Микитюк Лілія Сергіївна, вчитель 2-го класу Волошківського НВК, яка провела майстер-клас з учителями 2-го класу «Оригамі – це цікаво та просто». Нараєвська Галина Павлівна, вчитель 2-го класу Михалківського НВК поділилася з учителями досвідом роботи «Алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання  для «Щоденних 3»  у 2 класі НУШ», Чумак Людмила Григорівна, вчитель 2-го класу Братанівського НВК презентувала використання нетрадиційних  методів форм роботи учнів на уроках математики в початкових класах.

   Педагоги обмінялися думками щодо баченнями ними Нової української школи,  обговорили реалії та перспективи, основні постулати знаннєвого та компетентісного підходів.  

    Усі погодилися,  що сучасне інформаційне суспільство формує нову систему цінностей, у якій володіння знаннями, вміннями і навичками є необхідним, але недостатнім результатом освіти. Сучасна людина має вміти орієнтуватися в інформаційних потоках, освоювати нові технології, самонавчатися, шукати і використовувати нові знання, володіти такими якостями, як універсальність мислення, динамізм, мобільність.

    І на завершення своїми враженнями про методичне об’єднання поділилися за «Круглим столом» усі учасники РМО,  висловили вдячність усім організаторам даного заходу за набуті знання та досвід і приємні враження.   

      Під час семінару панувала атмосфера доброзичливості. Гості обмінялися досвідом та отримали позитивні враження від співпраці.

   Учасникам надано методичні рекомендації щодо практичного упровадження педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу.     Багато років тому,  знаний педагог Василь Сухомлинський зазначив: «Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове появляється в житті поступово і не збентежує лавиною переживань». І це дійсно так, адже світ швидко рухається вперед. І тепер недостатньо просто одержати знання. Найуспішніші системи освіти вчать дітей ці знання застосовувати й використовувати, роблять з дітей особистостей, які мислять і які будуть готові до викликів свого часу. Школа готує дітей до життя.                                                                                     

Дідик Ірина Анатоліївна,

методист РМК відділу освіти,

молоді та спорту Сокирянської РДА



« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень